Missing Them

Missing Them
:)

Wednesday 4 January 2012

Kerja Oh Kerja ! Adoiyai !

hyee ! harini nak cakap pasal kesusahan nak cari kerja selepas SPM ! agak susah la nak cari kerja selepas SPM ni ! haritu dah apply kat kfc dengan 7e tapi tunggu punye tunggu, tak dapat2. So, aku decide nak try apply lagi kat beberapa tempat kat Tanjung Malim. Kalau tak dapat jugak, memang aku hentam lagi lah mana-mana supermarket ataupun kedai2 serbaneka kat Malaysia ni ! haihh !



Semalam aku ronda2 pekan Tanjung Malim untuk cari kerja and dapatla apply dekat 3 tempat. Kedai biase2 je. Ingatkan nak apply jadi doktor kat Poliklinik Bakti Aminin, tapi bile fikirkan balik markah Biology, nak tergelak pun ada ! ngeh3.. Yang paling membuatkan darah aku menyirap bila aku isi borang kat Al-Ikhsan. Lepas aku isi borang tu, ade la sorang akak chomey tolong semakkan borang aku tuh. Setakat semak takpela lagi, aku pun fahamlah die nak pastikan semua butiran lengkap diisi. Yang buat aku sakit hati bila die semak kat kolum "Butiran Sekolah" . Ade ke patut die tanye Sekolah Tuanku Abdul Rahman tu kat mane? chehh ! tak sangka aku sekolah yang aku banggakan selama ini rupanya tak dikenali umum ! Ataupun mungkin jugak akak tu memang berpengetahuan sempit ! haha !




whuteva larh ! Yang penting, harini aku nak pergi sambung cari kerja lagi ! Aku ingatkan senang lah nak kerja. Rupanya susah jugak eak. Betullah bapak aku selalu cakap. "Waktu kau kocik, duit sumo mintak yo kek mak pak. Sonang yo. Apo dimintak, dapek. Kau dah bosa, cubo an caghik duit kau sendighi ! Nengok la susah ko sonang? Jam tu baghu kau kona joghih poghih oghang tuo caghik an duit!". Memang susah ! haihh!


Hire Me, Please !

No comments:

Post a Comment